MENU DIZAJN

Főoldal Novellák Egypercesek Folytatásos Versek Gyakorlatok Facebook Műhely

2015. december 31., csütörtök

Egy szerencsés véletlen OS

Cím: Egy szerencsés véletlen
Szereplők: Yiri (oc), Hongki
Műfaj: slice of life, romantikus novella
Korhatár: 12
Megjegyzés: A történet Yiri szemszögéből íródott.
Feladatot adta: Ziluolan Xiao


Vannak az életben szerencsétlen véletlenek, mikor az ember úgy érzi, bármit tesz, az csak balul üthet ki. Mikor az univerzum is összeesküvést sző ellenünk; kimerül az elem az ébresztőből, elfogy a vécépapír, nem találjuk a fél pár zokninkat, telibe fröcsköl egy autó, stb. Azt gondolom, senkinek nem kell bemutatni egy igazán peches reggelt.
Ilyenkor úgy érezzük, valaki rendkívül jót mulathat kínjainkon, pedig mi csupán csak túl akarjuk élni a reggelt. De néhanapján - nagyritkán - az is előfordul, hogy egy minden ízében szerencsétlen eseménysor végül valami igazán jó dolgot eredményez. Ezeket az igen tünékeny, ritka alkalmakat nevezzük szerencsés véletleneknek. Hadd meséljek el most nektek egy ilyet.
Úgy indult ez a nap is, mint az összes többi... Szokásos módon késve ébredtem fel; a nap már álmos sugaraival simogatta arcomat, gyengéden lehelve életet belém, ezen az egyhangúságtól megszürkült reggelen. Mindig is nagyon nehezemre esett a hajnali ébresztő; ha tehettem volna, az egész reggelt szívesen ágyban töltöttem volna, s valószínűleg csak a készülő ebédnek illatfoszlányai, a piruló hagyma s a sülő hús enyhén füstös aromája csalogatott volna elő szobám rejtekéből. Mindig is a hasam irányított, és ez sajnos kicsit meg is látszott rajtam, így gyakorta álltam neki fogyókúrázni, ám ilyenkor egyszerre több diétát is kénytelen voltam csinálni, hisz eggyel lehetetlen volt jóllakni.
Nagymamám cseleket vetett be a reggeli ébresztő során, amíg még náluk laktam. Minden nap az ő speciális, eper illatú zöldteájának puha gőze csábított az ébrenlét felé, ám mióta apámhoz költöztem, sajnos búcsút kellett mondanom a reggelek meghitt teaködének, helyette maradt a rideg valóság, vagyis, hogy kénytelen vagyok egyedül összevakarni magam indulás előtt.
Félálomban totyogtam a fürdőbe, ahol a hideg víz fagyosan frissítő sugarait hívtam segítségül. Komolyan rosszabb volt, mint egy arculcsapás, de megkérdőjelezhetetlenül hatásosnak tűnt. Gyors fogmosás után tekintettem bele először a tükörbe, de ez határozottan rossz ötletnek bizonyult.
- Nyugalom, Yiri, ne akadj ki! - csendesítettem őrjöngő gondolataimat, ugyanis reggeli kinézetem a legapróbb bizalomra sem adott okot. Halványbarna, egyenes fürtjeimen ekkor a gordiuszi csomó tökéletes mása éktelenkedett. Utólag visszatekintve ezen a ponton szívem mélyén már biztosan tudtam, hogy le fogom késni a buszt.
Esküszöm, nem vagyok az a nyafka típus, de az ezt követő percek azonnali epidurálást igényeltek volna. Két fésűt vesztettem a kilátástalan harcban, ám mikor bevetettem a kefét, végre a kusza csomóból lassanként kusza hajszálakat varázsoltam. Fél óra izzadságos munkával olyan frizurát kreáltam magamnak, hogy még Pompom is joggal irigyelte volna meg tőlem, de ezzel ekkor már végképp nem volt időm foglalkozni.
Magamra kaptam egyenruhámat, és nagy nehezen a szemüvegemet is megtaláltam. Egyszer ez fog a sírba vinni... Hogy várhatják el az embertől, hogy megtalálja a szemüvegét, szemüveg nélkül? Agyrém...
Mínusz három percem volt leérni a buszhoz, így nem is erőltettem nagyon meg magam. Ha már egy alapos fejmosás vár majd a suliban, legalább addig hadd élvezzem az életet, amíg még lehet. Ezzel és hasonló üdítő gondolatokkal felvértezve sétáltam, vagy mondjuk inkább, hogy cammogtam a buszmegálló felé. Abszolút elszánt és határozott voltam, semmi sem tudott volna feltartóztatni, hogy elérjem a következő buszt, így természetesen még véletlenül sem álltam meg a sarkon, ahol az öreg Cho asszonynak most születtek kiscicái. Na, jó, nem neki, hanem Mirtillnek, a világ legaranyosabb macskájának.
Az apróságok éles hangjai már több háznyi távolságból is hallatszódtak. Amolyan macskaáriával biztatták a környék ébredező lakóit, hogy hagyják el puha, meleg ágyukat. A kerítésen bekukkantva azonnal megpillantottam egy apró, vörös cirmos, birodalmi lépegetőként közlekedő kiscicát, aki épp egy tő sötétlila árvácskán verekedte magát keresztül. Esetlen mozdulatai azonnal elfeledtették velem, hogy késésben vagyok.
- Cica... Cic, cic... Gyere ide, te kis tünemény - nyújtózkodtam felé, de ő csak egy másodpercnyi figyelmet szentelt nekem, a következő pillanattól már egy arra reppenő légy kötötte le minden szabad percét. Csalódottságom oly hirtelen csapott át őrült rohanásba, hogy még öt perccel később is azon tanakodtam, hogy vajon mitől van olyan hiányérzetem. Biztos voltam abban, hogy valami hiányzik, de azt nem tudtam, hogy pontosan mi.
A buszmegállóhoz vezető utat gyönyörű cseresznyefák szegélyezték, melyek ezen a napon is halványrózsaszín selyembe öltöztek. Sajnos én ezen a reggelen nem tudtam kigyönyörködni magam a rózsaszín, bimbózó virágokban, s a körülöttük dongó méhek elbűvölő természetességében. Hisz gyorsvonatként, jó inkább csak sebes vonathoz hasonlatosan, oké egyezzünk ki egy bicikliben... Szóval, bicikli tempóval haladtam a buszmegálló felé. Nem, ez így nem hangzik jól, maradjunk az előbbinél...
Hisz gyorsvonatként száguldottam a buszmegálló felé, ahol pont az orrom előtt záródott be a busz ajtaja. Könyörgőn néztem az otromba sofőrre, de ő észre sem vett, csak lassanként kigurult a megállóból az alatta pöfögő tragaccsal, minek kipufogója csakúgy köpködte magából a benzincseppeket; én pedig csalódottan ültem le a várakozóknak kihelyezett egyetlen padra.
Épp próbáltam meglátni a helyzet kilátástalanságában a pozitívumot, lehunyt szemmel élveztem a nap egyre melegebben simogató sugarait, s a cinkék élénk füttyeinek barátságos dallamát, mikor fülemet eltompított rockzene zörejei ütötték meg. Szemeim azonnal kipattantak a zajra, s megláttam a világ legfurcsább szerzetét.
A fiú tiritarka cipőt viselt, fekete harisnyát, rajta pedig egy bő, térdig leérő kockás nadrágot. Felül egy kapucnis pulóver volt rajta, fején pedig fejhallgató; az ominózus zajforrás... Kezében pedig egy halványsárga, fehér virágokkal díszített, igen ismerős uzsonnás doboz.
- Hééé! Ez az enyém! - kaptam ki a kezéből a dobozkát. Hát ezt hagytam el...
- Na! Add vissza! Az az enyém, most találtam! - nyúlt volna a dobozért, de én elkaptam előle. A hirtelen mozdulatsor okozta káoszt testem azonnali helyváltoztatással reagálta le, így ezúttal már a poros földről tekintettem fel rá dacosan.
- Ez az én kajám. Tudd meg, nagyon szigorúan be kell tartanom a diétám - nyitottam ki a dobozt, amiből két szendvics, egy zamatos barack, egy kis zacskó keksz és egy szelet csoki bukkant elő.
- Valóban hihetetlen szigorúnak tűnik... Csoda, hogy kibírod - nevette el magát a fiú gúnyosan a rengeteg kaja láttán, majd felém nyújtotta kezét, hogy felsegítsen. Elfogadtam a gesztust, de ezt követően néma csendben ültem vissza a padra.
- Miért fogyózol amúgy? - nézett rám nagy szemekkel a srác.
- Hahaha! Nagyon vicces vagy, de köszönöm szépen, nem kérek az élcelődésedből! - fontam össze karjaimat mellkasomon egyértelmű jelét adva neheztelésemnek.
Szerencsére időközben begördült a megállóba a következő járat, s én gondolkodás nélkül pattantam fel rá, és vetődtem le az első üres, ám annál szakadtabb helyre. Az ülés rugója átütött a vékony bőrhuzaton, ami hihetetlen kényelmetlenséget okozott. Remek lesz így utazni még fél órát...
A busz azonban nem indult el, hanem tovább várakozott, sokkal tovább a megszokottnál; hát előre pillantottam, hogy meglássam a tétovázás okát. A sofőr türelmetlenül dobolt ujjaival a busz kormányán, s várta, hogy a fiú zsebeit átkutatva összekeresgélje a buszjegy árát. Az előttem ülő öregasszonyok már zsörtölődve emlegették a "közeli árvaházat", s nekem ekkor esett le, hogy a fiú szokatlan viselete valószínűleg nem az aktuális divatot követi, hanem egyszerűen ezt kapta... Olyan lelkiismeret-furdalás kezdett ekkor gyötörni, amiatt, hogy én szabályosan kicsavartam szegénynek a kezéből az ételt. Mégis, hogy tehettem ilyet?
Az öreg járgány végül lassan tovább gurult, maga mögött hagyva a poros megálló unalmas látványát. A fiú szemét a padlóra szegezve sétált hátra egy szabad üléshez, majd miután helyet foglalt, egyenesen kifelé meredt, a mellettünk elsuhanó búzatáblákra összpontosítva.
Percekig tanakodtam, hogy mi tévő legyek. Sosem voltam valami jó a bocsánatkérésben, ami azt illeti, de ez a helyzet határozottan zavart. Tennem kellett valamit, hogy ne kárhozzak el önnön szégyenemben. Vettem hát egy nagy levegőt, és hátra sétáltam, leültem a fiú mögötti ülésre, majd a válla fölött előre hajolva próbáltam beszélgetést kezdeményezni.
- Mit hallgatsz?
Nem hazudok, a fiú úgy megijedt, mint aki szellemet látott. Nagyot ugrott, majd lekapta fejéről a halkan búgó fülhallgatót és rám meredt.
- Ezt miért csináltad? - nézett rémülettel teli tekintettel.
- Csak kíváncsi voltam, hogy mit hallgatsz - vontam vállat. - Sajnálom, ha az előbb undok voltam, de tudod, nagyon rosszul indult a napom.
- Aha. Semmi baj... Megértem - mosolyodott el a korábbi gúnyos vigyortól teljesen eltérő, szelíd vonásokkal.
- Amúgy, hogy hívnak? Engem Yirinek... - nyújtottam kezet neki, amit meglepetten viszonzott.
- Hongki... - bökte ki nevét, majd visszafordult újra a menetirány felé.
Hát így találkoztam először Hongkival, ezek után sajnos le kellett szállnom az iskola előtti megállóban, de az uzsonnás dobozomat a fiú melletti ülésre csúsztattam. Tudtam, hogy a gyomrom nem fog megdicsérni ezért a döntésemért, de be kellett látnom, hogy neki jobban szüksége volt rá.
A tanárnő nagyon mérges volt a rengeteg késés miatt, így órák utánra a büntető szobába küldött. Egész idő alatt a reggeli eset járt a fejemben, és az, hogy ha nem alszom el, és nem lesz gubancos a hajam, és nem akadok el a cicáknál, és gyorsabban tudok futni, akkor valószínűleg sosem találkozom Hongkival.
Már sötétedett, mikor végre az iskola előtti buszmegállóba értem. Alig vártam, hogy végre hazaérhessek, és felfaljam a fél hűtőt. Lelki szemeim előtt már egy tál rizs és aranyló sült csirkék táncoltak, extra csokis muffinokkal karöltve. Fáradtan rogytam le a megálló durva, szálkás padjára, ám ekkor egy ismerős rövidnadrág gazdája ült le mellém, s egy szelet csokit nyújtott felém.
- Tessék, neked jobban kell - mosolygott rám Hongki, s én hitetlenkedve vettem el a csokoládét.
- Köszönöm - hebegtem.
- Mondd csak, Yiri, megengeded, hogy hazakísérjelek? - kérdezte félszeg mosoly mögé bújtatva sármos vonásait.
- Hogy mi? Izé, persze, hogyne...
Ezután a buszon csupán néhány szót szóltunk egymáshoz, de életemben először a beszélgetés közé terülő mély csendet nem éreztem kínosnak, inkább volt megnyugtató és kellemes. Az öreg csotrogányról leszállva a cseresznyefákkal övezett kis utcán haladtunk hazafelé. A reggel még szirmukat nyitogató bimbók, most összezárulva pihentek meg a sötétben.
- Kérdezhetek valamit? - törte meg végül a csendet Hongki.
- Persze - mosolyodtam el.
- Miért fogyókúrázol?
- Jajj már, Hongki... Természetesen azért, mert kövér vagyok.
- Kövér? Szerintem egyáltalán nem vagy az... - kezem után nyúlt és megállított, s arcomból félresöpörte a reggeli műremekem egyik tincsét. - Én inkább élettel telinek, vidámnak és kedvesnek látlak - mosolyodott el, s őszinte bűvölet csillant meg szemében.
Nem hittem, hogy valaha, valaki ilyet mond majd nekem, pláne életem legrosszabb napján.
- Megengeded, hogy holnap eléd jöjjek reggel, hogy együtt menjünk a megállóba? - Arcomra azonnal izgatott mosoly terült, s vidáman bólogatva adtam egy puszit arcára.
Hongki végül hazáig kísért, s reggel, mikor - természetesen késve - elindultam, ő már a ház előtt várt rám.
S ez így van azóta is, minden reggelen...



~Xiumaru
(Budapest, 2015.)

8 megjegyzés:

  1. Szia :D

    Hát ahhoz képest, hogy nem igazán szeretem a heteró ficeket, nagyon tetszett ez a történet. :D Már többször is elolvastam, de mindig olyan jókat mosolygok Yiri gondolatmenetén, észrevételein és hasonlatain - pedig nem is volt túl hosszú ez a történet, hogy legyen időm elfelejteni a poénokat vagy ilyesmi. :,D

    Általában azért nem szeretek OC-s sztorikat olvasni, mert a főszereplőt még egy rövidke oneshotban is sokszor képesek körbevenni tucatnyi helyes pasival, akik mind a kegyeiért harcolnak, illetve magát a lányt is olyan - számomra - ellenszenves karakterként ábrázolni, hogy egyszerűen olvashatatlannak tartom, de itt ez meg sem fordult a fejemben. Yiri nagyon aranyos karaktert kapott, és annak ellenére, hogy kissé szerencsétlen volt, egyáltalán nem érződött annak a tipikus nyafka, kétbalkezes szerencsétlenségnek, sőt kifejezetten mókás volt olvasni, ahogy szegényke bajlódott a reggeli készülődéssel. :D

    Sok mondaton elnevettem magam, de azt hiszem, a kedvencem mégis az az áthúzott rész és az uzsisdobozos jelenet volt. :3

    Oh, és mellesleg ezzel a mondattal teljes mértékben egyetértek: "Hogy várhatják el az embertől, hogy megtalálja a szemüvegét szemüveg nélkül?" Nagyon igaz. :D

    Mindig meglepsz azzal, hogy még a számomra egyáltalán nem kedvelt műfajokban is képes vagy olyat alkotni, ami igazán tetszik. Köszönöm, hogy olvashattam. <3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!

      Köszönöm szépen, hogy ezzel a kis ötlettel, még ha ezerszer átvariáltam is, de kimozdítottál kicsit a teljes ihlettelenségből. Nekem is ez volt az első hetero történetem, és bármennyire is fura, elég furcsa volt írni. Alapból énis úgy vagyok az oc karakterekkel, mint te, de úgy általánosságban az összes női karakterrel is, hogy számomra nem könnyű azonosulni velük. örülök, hogy elnyerte tetszésedet, és azért egy kicsit csak benne volt a buszmegálló is...:P Remélem ezzel megtört az átok és lassan megtalál az ihlet :D
      Köszönöm szépen, hogy írtál!

      Xiumaru^^

      Törlés
  2. Na, elolvastam ezt a történetedet is! :)
    Vicces volt úgy olvasni, hogy magamat kerestem benne közben nonstop - és szégyen, nem szégyen, de eszembe jutott róla, amikor anyukám azt mondta nekem mindig általánosban, mielőtt letett volna a suli előtt, hogy jó legyek, mert ő ott fog ülni a fa tetején, és lesi, hogy hogy viselkedek. És én mindig néztem a fákat a tanóra közepén, mert simán kinéztem belőle, hogy tényleg felül a fa tetejére engem lesni, ha egyszer bebolondul. (És ma is kinézem belőle. :'D) Na szóval azért jutott ez nekem eszembe a történetedről, mert tényleg sok elem volt Yiriben, ami kísértetiesen rám hasonlított... Én is meg szoktam állni cicázni (vagy épp gyíkokat fényképezni) a busz felé menet, rendszeresen lekésem a buszt, vagy csak éppen hogy érem el, és leszid miatta a sofőr, tényleg nehezen fogyózok, mert imádok zabálni, sokat kínlódok a hajammal, etc etc. Őszintén szólva Yiri haláli aranyos karakter volt, olyan, mint amilyenek doramák főhősnői szoktak lenni, olyan kis bugyután aranyos, szerencsétlen és naiv - és eszerint én is ilyesmi vagyok??? XDDDD Egyszóval cuki volt Yiri, szétszórt, hiperaktív, és nagyon szerethető, de Hongki is! XD Szegény Hongki, aki árvaházban lakik... de Yiri nekiadta az ételdobozát. :') Nagyon aranyos, bájos kis történet volt ez, Hongkinak szimpi lett Yiri, mert segített rajta, és nekiadta az ételét, és Hongki szerint nem kövér Yiri! XDDDD Tiniszerelem. :) Mindkét szereplőből árad a fiatalság és a frissesség, talán azért voltak olyan aranyosak. :') Magam előtt láttam Hongkit, ahogy megijed a buszon, meg azt is, ahogy ott szinte már birkóznak ketten az ételdobozért. XDDDD Mindig azt mondom, hogy áááá én nem szeretem a fluffokat, aztán rájövök, hogy de... de, szeretem őket. Ha olyan jól meg vannak írva és olyan bájosak, mint ez. XDDDD
    Köszönöm, hogy olvashattam! ^^

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!

      Olyan vicces volt amúgy ezt úgy írni, hogy egy ilyen nem mindennapi lány karaktert próbáltam megformálni. Szerintem pont az esetlenségében van a szerethetőségének zálóga! :) Igen, most lebuktál, hogy tipikus dorama főhősnő típus vagy xdddd nagyon nem xddd
      Köszönöm szépen, hogy elolvastad és írtál nekem!

      Xiumaru

      Törlés
  3. Szia!
    Bevallom, nem véleménnyel jöttem, hanem valami mással - egy díjjal szeretnélek megajándékozni, amelynek részleteit itt olvashatod! :) http://aquaticexotic.blogspot.hu/2016/01/liebster-award-iroi-dij.html
    Nem tudtam, hova írhatnék, hogy nyoma is maradjon, így ide tettem be, remélem, nem gond :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!

      Nagyon köszönöm, hogy gondoltál rám a díjjal kapcsolatban, de megmondom őszintén, nem hiszek ezekben a körlevél szerű díjakban. Ha valaki arra érdemesnek találja az írásaimat az olvassa el, és írjon róla véleményt, nekem ez sokkal többet ér, mint egy díj, mindazonáltal jól esett a gesztus, s ezt köszönöm neked!
      Én továbbra is olvasni fogom a blogodat, ahogy egy ideje már teszem:) s ha a feltett kérdésekre ilyen módon nem is áll módomban választ adni, azért remélem beéred a történeteidhez fűzött véleményeimmel majd.:)

      Puszi
      Xiumaru

      Törlés
  4. Szia!

    Annyira át tudtam érezni Yiri reggeli szenvedéseit... Na meg a diétájét is... Jelenleg én is hasonló cipőben járok. Mikor leírtad, hogy mi is van az uzsonnásdobozában, teljesen magamra ismertem. :D Főleg a csokinál. :D Meglepett, hogy HongKi karakterét árvának ábrázoltad, de nagyon tetszett. Az pedig méginkább, hogy Yiri lelkiismerete "rákényszerítette", hogy odaadja a tízóraiát. :) A végén pedig, hogy együtt mennek minden reggel, teljesen elolvadtam. :) :D Mindent összevetve, mint ahogyan az összes többi történeted, amit elolvastam ez is magával ragadott. :) Amint sikerült megismernem az EXO tagokat a velük írt történeteidet is el fogom olvasni, de nem igazán szeretek olyanokkal olvasni, akiket nem ismerek, mert zavar, hogy nem tudom kiről van szó. :) (Egyedül Sehunt és Chanyeolt ismerem :D )De igyekszem a többi történetedet is elolvasni :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!

      Örülök, hogy sikerült átérezned Yiri "szenvedéseit", volt ehhez a történethez egy múzsám, akit bár nem ismerek ennyire, hogy belelássak a reggelibe, de így képzeltem el magamnak és ez így adta magát. Én nagyon jókat nevettem magamban, mikor írtam a történetet, és bár semmi extra nincs benne, mégis a szívemhez nőtt, így nagyon örülök, mikor valaki rábukkan. :) Köszönöm szépen a kedves szavakat és persze, hogy írtál!

      Xiumaru

      Törlés

.
.
.
.
.
.
GrafikaCentaura